Dziesiąty Pociąg |
Kolejny wakacyjny Pociąg ITK nie różnił się zbytnio programem od swoich poprzedników. Przejechał całą linię tam i z powrotem, zabawił dłużej w Kownatkach. Liczył tyle samo wagonów co rok i dwa lata temu, pociągnęła go również lokomotywa tej samej serii. Mimo pozornej identyczności, przywiózł kilka nowości.
Zauważalna różnica była na czole Pociągu, gdzie pierwszy raz znalazła się lokomotywa w nowych barwach. Nasz przewoźnik, spółka PKP CARGO od pewnego czasu przy okazji kolejnych napraw przemalowuje swój tabor w nowe firmowe kolory. Do poprowadzenia Pociągu została wybrana lokomotywa SM42-320, dla której była to trzecia jazda z nami.
Zmiany nastąpiły też w kabinie lokomotywy, wśród drużyny trakcyjnej. Nasz długoletni maszynista pan Edward odszedł na emeryturę. Jego miejsce zajął dotychczasowy pomocnik, pan Marian. A w związku z awansem pana Mariana, pojawił się nowy pomocnik maszynisty - pan Józef. Szczególne wyrazy uznania należą się panu Marianowi, który znalazł czas i chęć aby ozdobić lokomotywę białą farbą. Tak estetycznie pomalowanej lokomotywy naszym zdaniem nie ma wśród lokomotyw SM42 będących własnością PKP CARGO.
W tym roku zrezygnowaliśmy z włączania wagonu pasażersko-rowerowego. Zamiast niego pojechał dodatkowy wagon bezprzedziałowy drugiej klasy, a do bezpłatnego przewozu rowerów przeznaczyliśmy jadący zawsze na końcu wagon brankard.
Pasażerowie otrzymali po raz pierwszy nowe pamiątkowe bilety kartonowe, bardziej odpowiadające relacji Pociągu (brązowy karton z białym pasem, dla biletów na jazdę tam i z powrotem). Nowe były także napisy. Poza tym pojawił się bilet dla Pasażerów 1 klasy, na zielonym kartonie. Łącznie, podczas jazdy Pociągiem można było otrzymać cztery rodzaje biletów kartonowych.
Powstały też nowe tablice kierunkowe Pociągu, zawisły tradycyjnie na każdym przystosowanym do nich wagonie.
Zatrzymaliśmy się na większej liczbie polowych przystanków. Obraliśmy je na ważniejszych przejazdach w miejscowościach, przez które przebiega nasza linia, a gdzie nie ma przystanków, lub jest do nich daleko.
Na odcinku Kownatki-Łuków udało się zorganizować jeden fotostop. Na przyszłość należy poświęcić mu wiecej uwagi, ponieważ wzięło w nim udział zadziwiająco wielu Pasażerów.
W Kownatkach tradycyjnie pojawiła się grupa krótkofalowców, która rozbiła swój obóz wraz z polową stacją nadawczo-odbiorczą. Zasilana agregatem prądotwórczym wykonała wiele łączności.
Czwarty raz w przejazd Pociagu została włączona kampania "Bezpieczny przejazd", prowadzona przez Zakład Linii Kolejowych PKP PLK w Lublinie. Pasażerowie otrzymywali od nas przekazane z Zakładu ulotki z informacjami o kampanii oraz upominki. Ponadto ostatnią stronę naszej Pociągowej ulotki poświeciliśmy kilku słowom o właściwym zachowaniu przy przejeżdżaniu przez tory kolejowe.
Pociąg został dofinansowany przez Urząd Miasta Lubartowa.
naczelnik Pociągu: Jacek z-ca naczelnika: Krzysztof kierownik Pociągu: Mieczysław maszynista: Marian pomocnik maszynisty: Józef konduktor techniczny: Krzysztof konduktor rewizyjny: Jakub konduktor 1: Paweł pomocnik 1: Ewa pomocnik 2: Magdalena pomocnik 3: Justyna oraz strażnicy Mariusz Mariusz |
Poniżej podajemy linki do kilku znalezionych w Internecie filmów, informacji i zdjęć z przejazdu, a następnie zapraszamy do obejrzenia wyboru naszych fotografii.
Przygotowania na odcinku Łuków-Radzyń, gdzie należało oczyścić nieco tor. |
Przejazd w Aleksandrowie, nie straszny nam nawet deszcz! | |
Finał koszenia peronu, polany i miejsca na ognisko w Kownatkach. |
Jak nowe wyglądają także ważniejsze hektometry | |
Po oczyszczeniu, tor odcinka Łuków-Radzyń prezentował się całkiem przyzwoicie |
Na gruzy nastawni w Kownatkach ""przyjechał" pociąg elektryczny | |
Kasa biletowa ITK w Lubartowie gotowa do przedsprzedaży biletów. |
Tegoroczny komplet kartoników, które będą otrzymywać Pasażerowie | |
Przygotowywanie wagonu służbowego, wizyta na obrotnicy |
Nasza lokomotywa w czasie prac malarskich pana Mariana |
|
Poranne sprawdzanie składu Pociągu w parku wagonowym |
Po objęciu służby maszyniści przyprowadzają lokomotywę do wagonów |
|
W peronach Pociąg przyjmuje pan Miecio i załatwia wszelkie formalności |
Lubartów. Tradycyjnie dłuższy postój, dla zainteresowanych zwiedzeniem ITK |
|
Równie tradycyjnie Pociąg wystaje lekko z peronu |
Pamiątkowe zdjęcie załogi na tle odnowionego dworca |
|
Semafor wyjazdowy podany, Pociąg gotowy do drogi |
Odjazd z polowego przystanku Lubartów Lipowa |
|
Jedziemy przez Lubartów |
I docieramy do Parczewa |
|
Dyżur ruchu w nastawni dysponującej pełni jak co roku pani Ewa |
Stacja handlowa Bezwola - witamy kolejnych Pasażerów |
|
Kownatki - na peronie czekają strażacy, karetka oraz inne służby |
Pasażerowie powoli zapełniają stacyjną polankę |
|
Pociąg jedzie dalej, by na siódmym kiilometrze zatrzymać się na krótki fotostop |
Zdjęcia zrobione, pora wracać do wagonów |
|
O czasie docieramy do Łukowa, po drodze mijamy witających nas miejscowych kolejarzy |
A semafor wjazdowy wita nas podanym sygnałem zezwalającym S13 |
|
Wjeżdżamy na peron pierwszy i Pociąg zmienia czoło |
Szybkie zdjęcie naszych dziewczyn na pamiątkę |
|
Pociąg gotowy do odjazdu, na semaforze znowu sygnał S13 |
Odnowiony hektometr - granica między torem "łukowskim", a "lubelskim" naszej linii |
|
Radzyń Podlaski, ostatni przejazd obsługiwany przez dróżnika |
Lubartów, uzgadnianie szczegółów dalszej jazdy |
|
Pani Ewa podaje nakaz jazdy historyczną podświetlaną tarczką |
Pociąg o czasie dotarł do Lublina, koniec długiego dnia pracy |
Powyższe zdjęcia udostępnił Jacek Mazurek