![]() |
Siódmy Pociąg |
![]() |
Siódmy Pociąg był tradycyjną wycieczką do Kownatek. Nowością była jazda całego Pociągu do Łukowa, po raz pierwszy nie stał w kownatkowym peronie. Pasażerowie zainteresowani pobytem w lesie wysiedli i oczekiwali na powrót Pociągu. Na stacji Łuków dosiadła się grupa Pasażerów zainteresowanych przejechaniem linii w jedną stronę, a także osoby chcące dojechać do Kownatek, spędzić nieco czasu w lesie i potem wrócić do Łukowa we własnym zakresie.
W porównaniu z poprzednim rokiem, skład wydłużył się o dwa wagony drugiej klasy oraz o wagon brankard. Ten ostatni został wykorzystany do przewiezienia rzeczy potrzebnych w Kownatkach oraz ręcznej drezyny. Brankard pojawił się w składzie Pociągu, ponieważ nie sposób już wozić potrzebnych rzeczy w przedziale bagażowym wagonu rowerowego. Gromadzą się w nim osoby, którym nie udało się znaleźć wolnych miejsc siedzących w innych wagonach. Brankardem był przerobiony dwuosiowy wagon kryty koloru siwego, na codzień wykorzystywany do przewozu żołnierzy lub ochrony w transportach wojskowych. Wyborem i przygotowaniem brankardu zajął się nasz konduktor techniczny.
Kolejny raz Pociągiem pojechała grupa krótkofalowców, którzy na kownatkowej polanie wspólnie z kolegami przybyłymi z Łukowa i okolic urządzili polową stację nadawczą.
Natomiast po raz pierwszy w przejazd Pociagu została włączona kampania "Bezpieczny przejazd", prowadzona w tym roku przez Oddział Regionalny spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Celem kampanii jest przypominanie o zgodnym z przepisami przekraczaniu przejazdów kolejowych przez kierowców i pieszych.
Pierwszy raz powstał pamiątkowy datownik Pociągu, którym były stemplowane rozdawane Pasażerom ulotki oraz pocztówki z ubiegłych lat.
Całą niedzielę była ładna pogoda, nie zawiedli również Pasażerowie, którzy licznie stawiali się na stacjach i przystankach. Mało tego, delegacja mieszkańców z Lisiowólki przed imprezą zwróciła się z prośbą o zatrzymanie Pociągu na ich przystanku, gdzie jak dotąd nie były przewidywane postoje. Oczywiście zgodziliśmy się, a gdy dotarliśmy na miejsce, peron wypełniała liczna grupa Pasażerów. Odtąd zatrzymanie w Lisiowólce dodajemy do stałego rozkładu jazdy Pociągu.
Sprzątając wagony po powrocie do Lublina, znaleźliśmy w nich dwie zgubione rzeczy - czapeczkę oraz koszulę. O ile można nie zauważyć gdy zgubi się czapkę, o tyle ciekawe, że ktoś nie zauważył, iż zgubił koszulę.
naczelnik Pociągu: Jacek z-ca naczelnika: Krzysztof kierownik Pociągu: Mieczysław maszynista: Edward pomocnik maszynisty: Marian konduktor techniczny: Krzysztof konduktor rewizyjny: Jakub konduktor 1: Paweł konduktor 2: Paweł konduktor 3: Łukasz pomocnik 1: Piotr pomocnik 2: Ewa pomocnik 3: Katarzyna pomocnik 4: Joanna pomocnik 5: Weronika strażnicy: Piotr Michał Mariusz Łukasz |
![]() Koszenie stacji Lubartów przed przejazdem inspekcyjnym oraz przejazdem Pociągu |
![]() Uzupełnianie punktowych ubytków w złączkach na moście na Krznie | |
![]() Przygotowywanie wagonów przed odjazdem, naklejanie numerów rezerwowanych miejsc |
![]() Wagony Pociągu przed podstawieniem, manewry robi SM42-1087 |
|
![]() Kasia i Weronika w przedziale służbowym |
![]() Szybkie śniadanie przed odjazdem |
|
![]() Strażnicy rozpoczynają pracę... |
![]() ...ale przedtem zdjęcie z panią dyżurną peronową |
|
![]() Zespoły konduktorskie rozpoczynają wydawanie pamiątkowych biletów |
![]() Stacja Lubartów, Pasażerowie zajmują miejsca |
|
![]() Na peronie czekała ekipa z TVP Lublin, by nakręcić materiał o Pociągu |
![]() Wydział Marketingu spółki PKP Przewozy Regionalne rozdaje baloniki |
|
![]() Pamiątkowe zdjęcie załogi Pociągu |
![]() Za Lubartowem zrobiło się ciasno |
|
![]() Tradycyjne polowe przystanki "szynobusowe" na obszarze Lubartowa |
![]() Coraz więcej Pasażerów, wagon rowerowy zbiera nadwyżki |
|
![]() Promocja spółki PKP CARGO... |
![]() Promocja spółki PKP Przewozy Regionalne... |
|
![]() W Parczewie pracowała wyjątkowo młoda pani dyżurna |
![]() Równie młodzi bywali Pasażerowie, jadący koleją pierwszy raz w życiu |
|
![]() Pociag zbliża się do stacji Bezwola... |
![]() ... a na peronie tłum! |
|
![]() Teraz w wagonach zdecydowanie brakowało miejsc siedzących |
![]() Mimo niekiedy kłopotliwych warunków, podróż nie była smutna |
|
![]() Przystanek osobowy Kownatki, znaczna część Pasażerów wysiada |
![]() Decydują sie na spacer po lesie, lub odpoczynek na polanie przy peronie |
|
![]() Pociąg rusza w dalszą drogę do Łukowa |
![]() Wjazd na stację Łuków na sygnał S13 |
|
![]() Gdy Pociąg wrócił, w Kownatkach piknikowano w najlepsze |
![]() Tradycyjnie nie ma pikniku bez pieczonej kiełbasy |
|
![]() Ręczna drezyna pozowała na peronie, tuż przed załadunkiem do brankardu |
![]() Przybyli do Kownatek krótkofalowcy, przy polowej stacji nadawczo-odbiorczej |
|
![]() "Stoi na stacji lokomotywa" |
![]() Ładny wagon i ładna pani |
|
![]() Integracja z przyrodą mniejszą |
![]() Integracja z przyrodą większą |
|
![]() Pora kończyć piknik, posprzątać po sobie... |
![]() ... przed nami daleka droga do Lublina! |
Zdjęcia udostępnili (w kolejności alfabetycznej): Jerzy Drzymała, Zofia Dziewulska, Piotr Giczela, Marek Kosmala, Marcin Kusyk, Mariusz Kuszpit, Paweł Sobczyński, Krzysztof Wójcik, Piotr Wróblewski.