Tutaj pokażemy niemal wszystkie zdjęcia, jakie mamy z linii włodawskiej. Niemal, ponieważ część była nieudana lub mało interesująca i nie warto (lub nawet wstyd) pokazywać ich. Właściwie część zdjęć z lat 1996-2002 też nie spełnia wszelkich wymagań udanej fotografii kolejowej, jednak zdecydowaliśmy się pokazać je, ponieważ przedstawiają coś, czego już nie ma i nie będzie. Słowem wartość pamiątkowa przewyższyła doznania estetyczne. Autorem wszystkich jest autor strony.
Zdjęcia na tej podstronie są z dwóch epok. Pierwsza to tradycyjne fotografie z lat 1996-2000, gdy jeździły pociągi pasażerskie i szynobus. Czekały sobie w albumie aż doczekały się. Później nie bywaliśmy na linii włodawskiej. A gdy nastała era aparatów cyfrowych, od 2010 jest kolejna partia zdjęć, tym razem od razu zdigitalizowanych.
|
|
Obecnie zdjęć na podstronie: 80 |
|
lato 1996 r.
Pierwsze zdjęcie z naszych zbiorów zrobione we Włodawie. Pociąg osobowy do Chełma z lokomotywą SM48 oczekuje na odjazd. Wszystko wokół jeszcze jak za dawnych lat. W składzie pociągu są dwa wagony w oliwkowym malowaniu.
|
lato 1996 r.
Wszystko to samo, tylko inne ujęcie. Widać lepiej lokomotywę, oliwkowe wagony i senny klimat lokalnej stacyjki, wyglądającej jeszcze schludnie i czysto.
|
|
sierpień 1997 r.
Wizyta we Włodawie po roku, celem przejażdżki do Sobiboru. I oto o 16:45 wjeżdża w peron pociąg z Chełma osobowy nr 313 prowadzony lokomotywą SP32-117.
|
sierpień 1997 r.
Dworzec we Włodawie w tymże roku i miesiącu. I tymże nieznanym dniu.
|
|
sierpień 1997 r.
SP32-117 oblatuje we Włodawie skład po torze drugim.
|
sierpień 1997 r.
I podpinając się z drugiej strony tworzy teraz pociąg nr 314 odjeżdżający z Włodawy o 17:40.
|
|
sierpień 1997 r.
Widok z okna tegoż pociągu jadącego w kierunku Chełma. Hektometr pokazuje km. 43,100, czyli jest to ostatni łuk przed prostą do Włodawy.
|
sierpień 1997 r.
Ładnie zachowana szafka gniazdka wypadkowego do nawiązania łączności z najbliższą stacją. Gdzieś między Sobiborem a Włodawą.
|
|
28 lipca 1998 r.
Szafka gniazda wypadkowego pozbawiona drzwi w okolicach Włodawy, wewnątrz widać przymocowane gniazdo do wetknięcia słuchawki.
|
27 lipca 1998 r.
Włodawa. Popołudniowy pociąg osobowy do Chełma z SM48-064 stoi w peronie czekając na odjazd.
|
|
27 lipca 1998 r.
Dworzec we Włodawie od strony podjazdu.
|
27 lipca 1998 r.
Włodawa. Raz jeszcze osobowy z SM48-064.
|
|
27 lipca 1998 r.
Pociąg do Chełma z SM48-064 odjeżdża z Włodawy.
|
28 lipca 1998 r.
Osobowy do Włodawy z SM48-067 stoi przy peronie trzecim w Chełmie. Kierunek i godzina odjazdu są wyświetlone jak trzeba na pragotronie. Z peronu trzeciego zwyczajowo odjeżdżały pociągi w kierunku Włodawy.
|
|
28 lipca 1998 r.
Ruda Opalin. Widok z okna wagonu na plac ładunkowy drewna i budynki huty szkła.
|
28 lipca 1998 r.
Uhrusk. Stojące na bocznym torze stare wagony. Interesujący pasażerski wagon pulmanowski i zwykły mieszkalny.
|
|
28 lipca 1998 r.
Włodawa. SM48-067 oblatuje skład zwyczajowo po torze drugim.
|
28 lipca 1998 r.
Włodawa. Rozjazd angielski, pierwszy w głównym torze. Na bok kieruje na tor do oblotu a na bok wstecz na tor wyciągowy.
|
|
28 lipca 1998 r.
SM48-067 z pociągiem osobowym gdzieś między Włodawą a Sobiborem.
|
29 lipca 1999 r.
Chełm. SP32-118 i dwa wagony bezprzedziałowe drugiej klasy, stoją przy peronie trzecim jako popołudniowy pociągi do Włodawy.
|
|
5 sierpnia 1999 r.
Okienko kasowe na dworcu we Włodawie.
|
5 sierpnia 1999 r.
Włodawa. Pociąg stoi przy peronie, a na płytkach przejścia wygrzewa się stacyjny kotek.
|
|
5 sierpnia 1999 r.
Lokomotywa SM42-126 czeka we Włodawie na wysokości wagi wagonowej na podpięcie do wagonów pasażerskich.
|
7 sierpnia 2000 r.
Włodawa. Emaliowany piktogram i tabliczka przy wejściu do biura dyżurnego ruchu. Dziś tych piktogramów już nie ma, ktoś pozyskał. I to nie my.
|
|
7 sierpnia 2000 r.
Szynobus SN81-002 jako pociąg osobowy z Chełma wjeżdża w peron Włodawy.
|
7 sierpnia 2000 r.
SN81-002 stoi we Włodawie czekając na odjazd w kierunku Chełma.
|
|
7 sierpnia 2000 r.
Włodawa. Tablice na froncie dworca, blaszana "poczekalnia" i telefoniczny emaliowany piktogram.
|
12 sierpnia 2012 r.
Te same tablice 12 lat później. Emaliowany piktogram jest wieczny, a z blaszaną tablicą korozja robi co chce.
|
|
7 sierpnia 2000 r.
Pasażerowie schodzą się do szynobusu, niedługo odjazd do Chełma.
|
7 sierpnia 2000 r.
Odjazd właśnie nastąpił. SN81-002 rozpędza się i zaraz opuści Włodawę.
|
|
8 sierpnia 2000 r.
Budyneczek dworca w Sobiborze od strony peronu.
|
8 sierpnia 2000 r.
I od strony "miasta".
|
|
8 sierpnia 2000 r.
Telefoniczne gniazdo wypadkowe na rogu dworca w Sobiborze.
|
8 sierpnia 2000 r.
Gustowna drewniana stacyjna wygódka w Sobiborze.
|
|
8 sierpnia 2000 r.
Sobibór. Widok z przejazdu w środku stacji w kierunku Włodawy. Po lewej stronie widać drewnianą wieżę wartowniczą obozu koncentracyjnego.
|
8 sierpnia 2000 r.
Sobibór. Pierwszy rozjazd od strony Uhruska.
|
|
8 sierpnia 2000 r.
Sobibór. Ostatni rozjazd stacji, widok od strony Włodawy.
|
8 sierpnia 2000 r.
Sobibór. Szynobus SN81-002 jako pociąg osobowy z Chełma zatrzymuje się w peronie. Czeka na nim kilkanaście osób.
|
|
8 sierpnia 2000 r.
Sobibór. SN81 stoi w stacji.
|
8 sierpnia 2000 r.
Sobibór. Szynobus ruszył z peronu i jedzie w kierunku Włodawy.
|
|
8 sierpnia 2000 r.
Sobibór. Widok w kierunku Uhruska.
|
8 sierpnia 2000 r.
Włodawa. Widok w kierunku granicy.
|
|
8 sierpnia 2000 r.
Włodawa. Ostatni utrzymywany hektometr, ukryty przy torze za stacją.
|
8 sierpnia 2000 r.
Włodawa. Koniec linii kawałek za stacją.
|
|
8 sierpnia 2000 r.
Włodawa. Wjazd od strony granicy. Tu kończą bieg i manewrują pociągi towarowe podstawiające i zabierające wagony na rampę ładunkową drewna.
|
8 sierpnia 2000 r.
Włodawa. Odchodząca ze stacji nieczynna bocznica.
|
|
9 sierpnia 2000 r.
Uhrusk. Czynny wówczas dworzec, widok od strony podjazdu.
|
9 sierpnia 2000 r.
Uhrusk. Dworzec od strony peronów.
|
|
9 sierpnia 2000 r.
Uhrusk. Kolejowa wieża wodna przy dworcu. Jej zadaniem było gromadzenie w zbiorniku na szczycie wody i pod wpływem grawitacji doprowadzenie jej do punktów poboru. Głównie żurawi wodnych z których parowozy tankowały wodę do tendrów.
|
9 sierpnia 2000 r.
Uhrusk. A ci panowie zapragnęli, by zrobić im zdjęcie.
|
|
9 sierpnia 2000 r.
Uhrusk. Antyczny wagon pasażerski "pulmanowski" zamieniony na wagon gospodarczy. Za nim stoi wagon mieszkalny.
|
9 sierpnia 2000 r.
Uhrusk. Pociąg osobowy z Chełma wjeżdża w peron i kończy bieg. Tego dnia szynobus był nieobecny, zamiast niego jeździł jeden wagon prowadzony lokomotywą SP32-118.
|
|
9 sierpnia 2000 r.
Pociąg stoi, pasażerowie wymieniają się. Po zmianie czoła wagon z lokomotywą odjadą jako pociąg osobowy do Chelma.
|
9 sierpnia 2000 r.
Senna stacyjka i senny pociąg.
|
|
9 sierpnia 2000 r.
Lokomotywa oblatuje wagon po czynnym torze bocznym.
|
9 sierpnia 2000 r.
I po pewnym czasie odjeżdżają do Chełma.
|
|
9 sierpnia 2000 r.
Ruda Opalin. Dworzec od strony peronu.
|
9 sierpnia 2000 r.
Oraz od strony podjazdu.
|
|
11 sierpnia 2000 r.
Pierwszy przejazd za Sobiborem w kierunku Włodawy, SN81-002 jako pociąg osobowy do Włodawy.
|
11 sierpnia 2000 r.
Jak wyżej, szynobus odjeżdża w las. Jest to ostatnie zdjęcie z naszych zbiorów, zrobione w czasie dawnego ruchu pasażerskiego.
|
|
A teraz nieco widoczków ze stosunkowo niedawna. |
|
20 października 2010 r.
Tarcza ostrzegawcza ToZ do semafora wjazdowego od strony Chełma.
|
20 października 2010 r.
Widok w kierunku Karolinówki.
|
|
20 października 2010 r.
Karolinówka na horyzoncie, z nieistniejącym już dziś "dworcem"
|
20 października 2010 r.
Między Karolinówką a Rudą Opalin.
|
|
20 października 2010 r.
Ruda Opalin, dawna tablica z nazwą stacji na peronie.
|
20 października 2010 r.
Jedyny używany w Rudzie Opalin tor boczny, prowadzący do placu ładunkowego drewna.
|
|
20 października 2010 r.
Dworzec centralny. |
16 listopada 2011 r.
Stacja od strony torów.
|
|
20 października 2010 r.
Największy obiekt inżynierski na linii, most na Uherce.
|
16 listopada 2011 r.
Dworzec centralny w Uhrusku. Ubyło wyposażenia, przybyło desek w oknach.
|
|
20 października 2010 r.
Konik przy ostanich rozjazdach w Uhrusku.
|
20 października 2010 r.
Zielone iglaste skrajniki za Uhruskiem.
|
|
16 listopada 2011 r.
Skrajniki raz jeszcze.
|
16 listopada 2011 r.
A potem łuk i lasy prawie do końca linii.
|
|
16 listopada 2011 r.
Lasy, lasy, lasy...
|
20 października 2010 r.
Leżący w łuku przystanek osobowy Stulno.
|
|
16 listopada 2011 r.
Zagłębie bobrowe między Sobiborem a Włodawą. Przegryzione drzewo przewróciło się na tor.
|
16 listopada 2011 r.
"Anglik" w torze głównym we Włodawie.
|
|
16 listopada 2011 r.
Dworzec centralny we Włodawie. Z drzewami pod ścianą musiał ciekawie wyglądać latem.
|
20 października 2010 r.
Koniec używanego i przejezdnego toru za Włodawą. Dalszą część do kozła oporowego opanowała przyroda. Obecnie ta ściana zieleni jest zniszczona i tor jest w miarę widoczny do końca.
|
|
Na koniec linki do całkiem współczesnych fotorelacji:
|
|